Dumitru Iuga despre Myia Kosei, japonezul care a găsit ”centrul lumii” în… Maramureș!

Gogea's Blog

graiul-maramuresului

*

Myia Kosei:

“Maramureş, centrul lumii. Maramureş, the center of the world”

coperta-m-kosei-11

Eram cu mieii spre Drăguiasa. Vărul meu primar, văr întâi, era şi el pe acolo. Eu eram mai mic, mai tânăr. Şi s-au auzit bubuituri de tun. El îmi spune: ”Sunt din Japania!” Eu am înţeles că sunt din Japonia. Abia după 10-15 minute am înţeles că vin din muntele Japania, din Munţii Maramureşului, dinspre Bucovina. Apoi au venit studiile şi hărţile. Eram un copil, ca şi astăzi… Ce gând bun despre această lume!

La volumul prim al artistului fotograf Myia Kosei, dăruit nouă în prima ediţie, am băgat de seamă că multe fotografii erau din Iapa, cartier al Sighetului de azi. Chiar căuta asemănări cu … Japonia. Ficso-nomice, nu am zis fizionomice. A şi găsit. Sunt asemănări, sunt diversele semne că suntem aproape aceeaşi civilizaţie. Myia Kosei vine să demonstreze că toţi suntem de aceeaşi sorginte umană…

View original post 431 more words

Leave a Reply

